Ängermark design 57

Pris: 2 000 000 SEK
Pris i Euro: 193 900 EUR

Info Visade priser i € har blivit automatiskt konverterade från en annan valuta.

Specifikationer

  • Årgång: 2003

  • Längd: 17,24 m

  • Bredd: 4,43 m

  • Djupgående: 3,55 m

  • Vikt: 9 500 kg

  • Skrov: Comopsite / Kolfiber

  • Motor: Volvo Penta MD 22 A

  • Bränsle: Diesel

  • Hemmahamn: Göteborg , SE

Båten Progressiva byggdes ursprungligen för att bli Sveriges snabbaste kölbåt och ett bra objekt för sponsorer med reklamplats, kundseglingar mm. Sponsordelen har fungerat väl de senaste åren och potentialen är stor för kappsegling. Båtens skrov och däck designades av Ängermark marin. Köl och roder samt ombyggnad designades av Per Lindell SSPA (Chalmers). Byggare är Pacific Boatworks, John McVeagh, New Zealand tillsammans med nuvarande ägaren. Hållfastighetsberäknad av High Modulus, New Zealand med material bestående av 90% kolfiber, E-glas i kölområde och Kevlarinslag i skrovet. Båten är 57 fot, 17,24m x 4,44m och ett djupgående på 3,55m, vikt på 9,5 ton varav sex ton ligger i kölen som består av stål och bly. Modifiering 2013 för att möta utvecklingen och breddades en meter i aktern samt fick en planare undervattenskropp. Riggdesign från Chris Mitchell, New Zealand med kolfibermast Marström Composites. 3 st. bommar samt kolfiberpeke som är 2,05 m lång och däckslayout från Harken Sverige. Masthöjd på hela 26,5 meter med Sailtec hydraulik och krysställ på 170 kvadratmeter. Segelgarderob i kolfiber och kevlar som består av; 2 Storsegel 96 m2, 6 Jib 1-2 , 1 jib3, 1 jib 4 Orc, 1 stormfock, genuastagsegel, gennaker stagsegel, 6 gennaker av skiftande storlek och styrka. Segel från North Sails och Hamel sails. Stor lucka på fördäck för segelsättning. Instrumenteringen består av Garmin med mastdisplayer samt plotter vid rattarna, autopilot, AIS och VHF. Det finns totalt 12 kojer fördelat på 6 st. fasta kojer och 6 st. sjökojer. I salongen finns ett bord av kolfiber och ståhöjden är 2 m. Ombord finns även navigations utrymme och stor toalett. Förskepp och akterskepp möjliga att inreda. Motorn är Volvo Penta MD 22A på 60 HP samt S drev. Båten har goda resultat från bl.a. Gotland runt, Faerder race och Tjörn runt. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se

Kontakta YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se
Motor
Hk

60

Färskvatten kylning

Ja

Drev/rak aksel.

S-Drev

Propeller

Flexofold

Bränseltank

100

Segel och rigg
Rigg

9/10

Storsegel

96

Storsegel

Ja

Genua

74

Forsegel

Ja

Genakker

Ja

Bomkapell

Ja

Lazy Jack

Ja

Rull förstag

Ja

Masthöjd

27

Navigation
Kartplotter

Garmin GMI 20 / GnNX 20

Kartplotter

Ja

Logg

Ja

VHF

RM Raymic

VHF

Ja

Kompass

Ja

Autopilot

Garmin GPH 12

Autopilot

Ja

Lanternor

Ja

GPS

Ja

Vindinstrument

Ja

Inombords
Pentry

1 L Gasol

Toalett

Ja

Kojer

12

Ståhöjd

200

Längd koj

200

Cockpit
Ratt

Ja

Sittbrunns tält

Ja

Sittbrunns dynor

Ja

Däck
Säkerhetslinor

Ja

Utrustning
Fendrar

Ja

Förtöjningsgods

Ja

Livboj

Ja

Brandsläckare

Ja

Ankare

Bruce lina

Räddningsflotte

Plastimo 12m

Diverse
Landström 230V

Ja

Batteriladdare

Ja

Batterier

4

Länspump

Ja

Ankerspel

Harken

Vattentank

50

Skipsregister

Ja

Båten Progressiva byggdes ursprungligen för att bli Sveriges snabbaste kölbåt och ett bra objekt för sponsorer med reklamplats, kundseglingar mm. Sponsordelen har fungerat väl de senaste åren och potentialen är stor för kappsegling. Båtens skrov och däck designades av Ängermark marin. Köl och roder samt ombyggnad designades av Per Lindell SSPA (Chalmers). Byggare är Pacific Boatworks, John McVeagh, New Zealand tillsammans med nuvarande ägaren. Hållfastighetsberäknad av High Modulus, New Zealand med material bestående av 90% kolfiber, E-glas i kölområde och Kevlarinslag i skrovet. Båten är 57 fot, 17,24m x 4,44m och ett djupgående på 3,55m, vikt på 9,5 ton varav sex ton ligger i kölen som består av stål och bly. Modifiering 2013 för att möta utvecklingen och breddades en meter i aktern samt fick en planare undervattenskropp. Riggdesign från Chris Mitchell, New Zealand med kolfibermast Marström Composites. 3 st. bommar samt kolfiberpeke som är 2,05 m lång och däckslayout från Harken Sverige. Masthöjd på hela 26,5 meter med Sailtec hydraulik och krysställ på 170 kvadratmeter. Segelgarderob i kolfiber och kevlar som består av; 2 Storsegel 96 m2, 6 Jib 1-2 , 1 jib3, 1 jib 4 Orc, 1 stormfock, genuastagsegel, gennaker stagsegel, 6 gennaker av skiftande storlek och styrka. Segel från North Sails och Hamel sails. Stor lucka på fördäck för segelsättning. Instrumenteringen består av Garmin med mastdisplayer samt plotter vid rattarna, autopilot, AIS och VHF. Det finns totalt 12 kojer fördelat på 6 st. fasta kojer och 6 st. sjökojer. I salongen finns ett bord av kolfiber och ståhöjden är 2 m. Ombord finns även navigations utrymme och stor toalett. Förskepp och akterskepp möjliga att inreda. Motorn är Volvo Penta MD 22A på 60 HP samt S drev. Båten har goda resultat från bl.a. Gotland runt, Faerder race och Tjörn runt. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se

Kontakta YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se

Informationen ges till Yachtbroker av ägaren av båten. Yachtbroker ansvarar inte för felaktig information.

1. Dina cookie-inställningar
alla cookies
Cookies som tillåter oss att analysera webbplatsens användning så att vi kan mäta och förbättra prestanda och kakor som används av reklambyråer eller reklam företag att vända annonser som är relevanta för dina intressen."
 Allt

Endast nödvändig
Cookies som krävs för webbplatsens funktionalitet
 Nödvändiga cookies


2. Denna webbplats använder cookies
En cookie är en liten textfil som vi sparar på datorn för att hålla koll på vad som händer under ditt besök på hemsidan och att känna igen din dator
En cookie innehåller endast text. Det är inte ett program eller ett virus

3. Syftet med cookies på vår hemsida
Cookies är nödvändiga för att göra vår hemsida arbete. De hjälper oss att få en överblick över ditt besök så att vi kan förbättra och optimera den. Cookies kan ses som en tjänst och bland annat hjälper oss att hålla reda på när du är inloggad.

4. Hur du tar bort cookies i din webbläsare
minecookies.org/cookiehandtering


4. Förteckning över cookies
Namm Syfte Leverantör
eucookie & CookielawOnlyRequired This cookie list YachtBroker
yblogin Session id cookie Yachtbroker
_ga Google Universal Analytics YachtBroker
_gat Google Universal Analytics YachtBroker
_gid Google Universal Analytics YachtBroker
fr Facebook widget and like Facebook
IDE Retargeting, optimization and reporting of adverts Doubleclick.Net

Vi använder cookies för att visa och anpassa innehåll och visa funktionalitet för att interagera med sociala medier och analysera vår trafik.
Vi delar användningen av din användning av vår hemsida med våra partners om sociala medier och webbplats analys Skaffa mer information

Okej Läs mer